Jesienne targi we wschodniej Westfalii rozpoczęły się pomyślnie. Zarówno w opinii wystawców, jak i odwiedzających, w centrach wystawienniczych i salonach OWL panuje dobra atmosfera.
Liczni producenci prezentują swoje nowe produkty i innowacje na wielu halach tematycznych, w tym MOW, Möbelmeile, Informa Messezentrum, Küchenmeile, Architekturwerkstatt, area/cube30, Gut Böckel, Forum 26, house4kitchen, IDF34 czy Kitchen Center Löhne. Wystawcy w tym wielu z Polski prezentują szeroką ofertę nowości produktowych dla branży meblarskiej. Zwiedzający mówią, że niektórzy wystawcy zaskoczyli ich prawdziwym „efektem wow”.
W tym roku MOW zgromadziło łącznie 524 wystawców z 40 krajów, którzy prezentują swoje produkty i innowacje w zakresie mebli na 85 000 metrów kwadratowych w centrum wystawowym Bad Salzuflen. Dla porównania: na targach MOW 2022 wystawiło się 510 firm z 41 krajów.
Poziom międzynarodowości w tym roku wynosi 60%. Polska z 70 firmami przoduje w międzynarodowych rankingach wystawców, za nią plasują się Dania z 28 przedstawicielami, Francja i Holandia z 25 firmami, Włochy z 23 firmami i Turcja z 20 wystawcami. W tym roku Francuzi wspólnie prezentują swoje rozumienie rzemiosła i odwagi w urządzaniu pod hasłem „moje meble są francuskie” w hali 12. Na wspólnym stoisku reprezentowany jest także ukraiński przemysł.
Dzięki tej ofercie – od modnych marek po międzynarodowych dużych graczy dla wszystkich grup produktów oraz od cen podstawowych do wyższej klasy średniej – MOW jest zdaniem organizatora jedyną centralną, zorientowaną na sprzedaż i obrót platformą dla europejskich mebli rynek.
Nowości pojawiły się we wszystkich asortymentach, szczególnie w zakresie tapicerki, spania i drewna litego. Wystawcy prezentują różnorodny repertuar, od nietypowych pojedynczych przedmiotów po konfigurowalne programy systemowe, od gotowych do wysyłki towarów w opakowaniach po przestronne przestrzenie mieszkalne, od kompletnych programów po akcesoria.
Teraz, gdy skończyły się niedobory materiałów, branża ponownie będzie mogła cieszyć się różnorodnością produktów do pielęgnacji produktów. Czasy dostaw w dużej mierze się unormowały. Jednak rozwój cen pozostaje częściowo napięty. Odpowiedzialność w łańcuchu dostaw, koszty energii, cyfryzacja, logistyka i e-commerce wpływają na rozwój produktów. Wiele innowacji opiera się na aspektach zrównoważonego rozwoju.
Oprócz mebli, 360GradPlaza w hali 12 skupi się na wyspecjalizowanych dostawcach usług dla branży meblarskiej oferujących specjalne rozwiązania w zakresie sprzedaży, cyfryzacji i zarządzania towarami. „Cieszymy się, że platforma ta już trzeci rok stała się integralną częścią MOW. Tutaj na przykład omawiamy, jak umożliwić spójne procesy cyfrowe w zakupach”, istnieje know-how na temat „rozwiązań handlu cyfrowego”, „Promocji sprzedaży B2B i B2C za pomocą filmów wideo z możliwością zakupu i treści zakupowych na żywo”. jak wykorzystać efektywną logistykę,
„Rozwiązania zorientowane na klienta i wiedza specjalistyczna w zakresie napraw maksymalizują satysfakcję klienta i pozwalają uniknąć kosztownych zwrotów” – wyjaśnia Maximilian Richter. W Speakers Corner przy 360GradPlaza do dzisiaj do godziny 18:00 odbędą się krótkie, pouczające wykłady na temat aktualnego rozwoju biznesu i rozwiązań wspierających.
Maximilian Richter: „Najbliższa przyszłość pokaże, w jakim stopniu detaliści mogą i będą mogli podjąć i wdrożyć te trendy i zmiany. Nastroje zakupowe konsumentów w ostatnim czasie pogorszyły inflacja, regulacje dotyczące ogrzewania i rosnące koszty energii. Obecna niechęć zakupowa jest zatem zdeterminowana politycznie. Biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży branży meblarskiej w czasie pandemii, spadek popytu jest oczywiście bolesny. Po zniesieniu ograniczeń związanych z koroną wakacje, jeśli w ogóle, zostały przesunięte na później, a inne większe zakupy odłożono na później. Na jesień/zimę liczymy na wzrost nastrojów konsumentów wobec mebli. Szczególnie liczymy na to, że branża budowlana ponownie się ożywi,
Bernd Schäfermeier: „Patrzymy optymistycznie na przyszłość. Mieszkanie jest ważne, ponieważ zaspokaja egzystencjalne potrzeby człowieka, takie jak bezpieczeństwo, stabilność, zażyłość, bezpieczeństwo, indywidualność i niezależność. Nasze własne cztery ściany jako miejsce odosobnienia i pracy oraz jako miejsce spotkań przyjaciół i rodziny są istotną częścią naszego istnienia. Meble upiększają, zmieniają i ułatwiają nam życie. Jednak same towary nie wystarczą, aby pobudzić konsumpcję. Wymaga emocjonalnego i inspirującego doświadczenia z produktem w sprzedaży stacjonarnej, osobistego doradztwa na miejscu, wygodnych zakupów online i wszystkiego, co składa się na szczęśliwą podróż klienta.